mandag den 27. oktober 2014

Spis i det gamle Rom - igen af Per Pallsen

                                                               (Copyright Sascha Jensen/Livet i dukkehuset)

*reklame*
Spis i det gamle Rom igen - Per Pallesen - Forlaget People's Press - 300 sider - Anmeldereksemplar fra forlaget - udkommet den 30. September 2014 - 5/5 stjerner

Restaurantguide i verdensklasse.

Åhh denne skønne og vidunderlige "lille" sag kunne ikke dumpe ind af døren i det lille dukkehus på et mere belejligt tidspunkt - for turen går nemlig MEGET SNART til Rom. Og efter, at have læst denne virkelig velskrevet og fantastiske guide på en meget sulten og tom mave (hvilket var tilfældet hver gang jeg fandt den frem), er jeg bare så klar til at indtage ALLE og jeg mener ALLE de restauranter Per Pallesen skriver om. Men tænker, at jeg så nok har brug for mere end 4 overnatninger i byen.
Til hver beskrivelse af stederne fortæller Per en historie ud fra de interviews og oplevelser han har haft netop lige der. Gennem hele bogen havde jeg det som om, at jeg sad med til bords - og hvilken fornøjelse var det ikke lige. Så Per mangler du en spisemakker en anden gang er jeg klar :)
I bogen er der tegninger med som Claus Seidel står bag, de er helt vildt flotte og jeg indrømmer, at jeg flere gange gik i stå og bare sad og nød dem - i morges glemte jeg næsten, at stå af bussen i tide for var helt opslugt.
Alt i alt en gennemført bog og jeg giver det helt sikkert 5 stjerner ud af 5. Dog savnede jeg, at Per havde lavet en liste/beskrivelse af hvad han mener når han skriver: billig, mellem og dyr om prisklassen, for der er vi nok ikke helt enig. Men det kan jeg godt se gennem finger med når nu resten af bogen er så herlig som den er.

Guiden er nu blevet pakket ned i kufferten for den skal bare så meget med til Rom :) Tænk hvis jeg gik glip af en restaurant fordi bogen blev i Danmark og jeg ikke lige kunne huske hvor den lå!
  (Copyright Sascha Jensen/Livet i dukkehuset) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar