fredag den 17. oktober 2014

Våbenskjold af Thomas Enger

                                                                    (Copyright Sascha Jensen/Livet i dukkehuset)

*Reklame*
Våbenskjold - Thomas Enger - Forlaget Modtryk - 376 sider - Fjerde bog i serien om Henning Juul - Anmeldereksemplar - 3/5 stjerner - udkommer 17. Oktober 2014

Henning Juul kæmper stadig med, at komme til bunds i hvad der skete ved den brand, som kostede hans søn livet.

Bogens hovedperson er ikke Henning selv, han har en lille birolle, men der i mod er det hans ekskone Nora. En af Noras tidligere veninder forsvinder, det hedder sig, at hun er taget til Italien for, at komme sig over sin fars død. Men da hun ikke kommer hjem efter de planlagte 3 uger vælger hendes mand, at opsøge Nora for at for hende til, at skrive om hende i den avis Nora arbejder for. Nora indvier i dette og sagen rummer en gammel bevarende familie-hemmelighed, som ikke skulle have set dagens lys. Noras veninde Hedda kommer fra en rig og fin familie hvor facade er meget vigtigt. Men hvad er det for en hemmelighed og hvorfor er det vigtigt, at bevare den så meget, at nogle bliver nød til dræbe?
Sideløbende med Noras sag prøver Henning at finde frem til hvem der stod bag branden, der gav ham så mange ar på sjælen som den gjorde. En eller flere af de personer, som Henning kender/mistænker dukker også op i den sag Nora undersøger - hvordan hænger det lige sammen?

Jeg har kun givet bogen 3 stjerner . var meget i tvivl om den skulle have 4 - men nåede frem til at hvis jeg havde læst de tre første bøger, var det endt med fire. Jeg kan godt lide Thomas Enger og hans skrivestil og plottet. Men desværre er jeg af den støbning at når det er en serie vil jeg helst læse den i rækkefølge. Du kan dog som læser sagtens følge med og får også lidt om hvad der skete den gang Hennings søn døde - men ikke nok for mig til at det er en bog, som kan læses selvstændigt. Min plan er på et tidspunkt at læse de tre første, også kan det jo være at Våbenskjold kommer op på 4 stjerner.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar