fredag den 30. oktober 2015

Kvinden i det røde mudder af Louis Kolstergaard

                                                               (Copyright Sascha Jensen/Livet i dukkehuset)

*Reklame*
Kvinden i det røde mudder - Louis Kolstergaard - EC Edition - 3/5 stjerner - Eksemplar fra forlaget

Velkommen til Sydafrika hvor vi møder privatdetektiven Pieter Martins. Pieter er sort og i 60'erne og bogens jeg-fortæller. Han bliver hyret til at finde en hvid ung pige, der har været forsvundet i en uges tid. Det er pigens mor, der opsøger Pieter, som hun har fået anbefalet af en god ven af familien og en tidligere kollega til Pieter. Han er dog ikke så vild med denne kollega, men det afholder ham dog ikke fra at tage sagen. Snart bliver han rodet ind i et spind af løgne og der sker det ene mord efter det andet. Men hvorfor og hvad er forbindelsen til den forsvunden pige?

Alt i alt en god krimi med masser af overraskende twists undervejs og bestemt en noget andet slutning end jeg forventende.
Bogen er skrevet i en jeg-fortælling og er nem at læse. Den har en tendens til, at søger for, at du lige må finde ud af hvad der sker videre i historien. Dog var der et lille stykke i bogen hvor jeg gik lidt i stå og kedede mig en smule, men det varede ikke længe før jeg var tilbage på sporet igen. 

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar