mandag den 28. marts 2016

Banesår af Thomas Enger

                                                                       (Copyright Sascha Jensen/Livet i dukkehuset)

*Reklame*
Banesår - Thomas Enger - Modtryk - 3/5 stjerner - Eksemplar fra forlaget 

Femte og sidste bog i serien om Henning Juul, hvor i afsløringen af Jonas' morder findes.

I forhold til bog nummer fire i serien, hvor det var Hennings ekskone, som var hovedpersonen er Henning nu tilbage som den det hele handler om.
Hennings kollega og ven, som også er kæreste med Nora, Hennings ekskone, kommer på sporet af hvem der kunne stå bag på mordet på Jonas. Henning og Noras dreng, der indebrændte i Hennings lejlighed. Men Iver bliver fundet død og Henning er nu tilbage på barbund, men ingen længe ligger han to og to sammen og så sker der ting og sager i bogen. Og de spor som Iver startede og som Henning forfølger giver endelig de svar han så desperat har ledt efter i to år.

Jeg har kun læst bog fire og nu fem i serien, og som jeg nævner i anmeldelsen af Våbenskjold er jeg bedst til at læse en serie fra første bog også i rækkefølgen. Men selv om jeg ikke har læst de tre første var jeg nød til at få slutningen med.
Jeg er stadig vild med forfatterens skrivestil og synes også at plottet hænger fint sammen i denne sidste bog i serien.

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar