lørdag den 23. april 2016

Dewey's read-a-thon April 2016 - Mit læsedøgn (opdateret løbende)

                                                                           (Copyright Sascha Jensen/Livet i dukkehuset)

Om små fire timer er det tid til forårets read-a-thon og her i dukkehuset er jeg bare så klar. Bøgerne er lagt frem, alt er næsten købt ind, mangler dog bland-selv-slikket. Nåh ja så mangler Maria også, hun er ikke kommet endnu med det varer ikke længe :)

Jeg vil løbende opdatere dette indlæg, så følg gerne med. Jeg vil også være at finde på Instagram under livetidukkehuset, hvor jeg vil bruge hashtagget #readathon

Kl. 12.57

Maria er ankommet med en fin buket roser, Tak for det. Vi er bare så klar, skal lige have lavet alt vores snacks osv. klar til det går løs om en time.

                                                                        (Copyright Sascha Jensen/Livet i dukkehuset)

Kl. 17.34

Er nu nået til side 297 i "Anna og det franske kys" - det er en meget sød historie synes jeg, men sidder lidt med følelse af at jeg måske er lidt for gamle til den :)

                                                                     (Copyright Sascha Jensen/Livet i dukkehuset)

Lige inden vores read-a-thon gik i gang så det sådan ud.

                                                                                 (Copyright Sascha Jensen/Livet i dukkehuset)

Her små 3½ time senere ser det sådan ud. :) (skålen med chips har været tom og er blevet fuldt op igen)

Vi påtænker, at tage en pause nu for at lave noget aftensmad, da ingen af os har spist frokost, begynder sulten at melde sig. Det skulle man eller ikke tro efter alt det der er forsvundet fra skåle og fade.

Kl. 19.31

                                                                                 (Copyright Sascha Jensen/Livet i dukkehuset)

Efter en kort spisepause, gik vi i gang igen. Jeg fik læst de sidste sider i "Anna og det franske kys". Nu er det tid til noget luft og en gåtur ellers bliver jeg rundtosset. Når vi kommer tilbage igen står den på "Gadekatten Bob", som jeg glæder mig vildt meget til.

22.44

                                                                        (Copyright Sascha Jensen/Livet i dukkehuset)

Vi har ikke set meget til Hr. Helmig i løbet af dagen, men lige pludselige kom han og ville være en del af dette read-a-thon eller måske ville han i virkelighed bare have noget opmærksomhed.

Jeg er godt i gang med "Gadekatten Bob" og er nået til side 159 - den er altså ret okay :) Jeg hygger mig altså med den.

Jeg påtænker snart at gå til køjs og sove nogen timer, faktisk lige indtil i morgen tidlig. Så der vil ikke komme flere opdateringer før i morgen.

KL. 07.45


                                                                              (Copyright Sascha Jensen/Livet i dukkehuset)

Efter en god nats søvn, er jeg nu "oppe" (sofaen er stadig slået ud som seng) og klar til at sætte i gang igen. Maria sover stadig.

Jeg har lige tjekket lidt rundt på de forskellige blogs og Instagram for se hvad der var sket i nattens løb mens elkedelen kørte, så jeg kan få en kop te.
Jeg vil nu læse videre i "Gadekatten Bob" indtil Maria vågner, så vi kan få noget morgenmad.


Kl. 9.22

                                                                            (Copyright Sascha Jensen/Livet i dukkehuset)

Nu er maven fyldt godt op og der er masser af energi i kroppen, så jeg er klar til at sætte ind i den sidste fase af forårets Reda-a-thon. Jeg mangler godt 50 sider af Bob og derefter tager jeg hul på "Spejl Skulder Blink", om jeg når af blive færdig med den vil tiden vise.

Kl. 13.28


                                                                          (Copyright Sascha Jensen/Livet i dukkehuset)

Mit læsedøgn er nu slut, jeg har for ca. 5 minutter siden lukkede den sidste bog i. Maria læser stadig, så hende hepper jeg lidt på den sidste halve time.

Status på døgnet:
Læst 3 bøger
Læst 858 sider
Det er jeg helt tilfreds med :)

Tak til Maria for et skønherligt Read-A-Thon og til alle jer der fulgte med.





12 kommentarer:

  1. Ej hvor hyggeligt at I læser sammen - det er simpelthen det bedste!
    'Anna og det franske kys' virker SÅ perfekt til et forårs-readathon - rigtig god fornøjelse!

    SvarSlet
    Svar
    1. Aftensmad er altid vigtigt - også selvom snacksne forsvinder så hurtigt under sådan et læsedøgn (jeg tror seriøst, at der er en nisse, der har nuppet noget af mit). :P

      Slet
    2. Her er vi blevet enige om at det er katten :)

      Slet
    3. Hahaha, det kunne måske også meget vel være? :D

      Rigtig god slutspurt!

      Slet
  2. Hvor er det fedt, du har allieret dig med en anden læser. Det er så hyggeligt :D

    SvarSlet
  3. Uh, "Gadekatten Bob". Den har jeg hørt så meget blandet om, så jeg glæder mig virkelig til at høre din mening :D

    SvarSlet
  4. Jeg vil så gerne læse 'Gadekatten Bob' på et tidspunkt. Snart tror jeg endda. Det er sådan en vidunderlig historie.

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er virkelig hyggeligt, og sikker en vindunderlig kat :)

      Slet