lørdag den 31. december 2016

Året der gik 2016

                                                                                 (Copyright Sascha Jensen/Livet i dukkehuset)

Her på årets sidste dag, er det tid til at gøre status over 2016. Et år der har budt på en del op og nedture.

2016 var året hvor jeg sagde farvel til min gamle bogklub gennem 5 år og goddag til en ny. Det var året hvor mine forældre har været gift i 40 år, mine bedsteforældre i 65 og hvor ældstenevøen blev 20. Det var også året hvor min veninde Henriette fødte mit tantebarn. Det var året hvor jeg blev genansat på min arbejdsplads i en midlertidig stilling frem til udgangen af 2017. 2016 blev det år hvor jeg fik læst 113 bøger, i forhold til sidste år hvor det blev 79 stk., er det jo ret vildt, at tænke på. Dukkehusets anden beboer, den frække Hr. Helmig er blevet 6 år og har boet hos mig i 5.

Det har været et år med en masse dejlige oplevelser, den har blandt andet stået på Sjællandsfestivallen, BogForum, teateret, biografture, kursus med mit frivillige arbejde, forlagsreception, møde med forfattere, dejlige stunder med familie og venner og en masse andet.

Det har på mange måder også været et hårdt år. I sommers blev min mor syg med en infektion, som lægerne ikke kunne lokalisere, så hun endte med at blive indlagt, så de kunne få hendes crp-tal  på rette kurs. Hele forløbet tog et par måneder, men GUD TAK OG LOV er hun helt frisk igen.
Det var året hvor mine kollegaer og jeg skulle opleve en traumatisk ulykke med en ulykkelig udgang. Det tog så hårdt på mig, at jeg måtte have krisehjælp og efterfølgende psykolog hjælp. Jeg kan sige nu her knap 2 mdr. senere at jeg er kommet i gennem det, men kommer aldrig over det.
I kølvandet på især disse to oplevelser blev 2016 desværre også året hvor jeg tog en masse kilo på igen, jeg mistede simpelthen lysten til at træne og kosten røg helt i den anden grøft.

Godt nytår til alle jer søde læsere 💝

6 kommentarer:

  1. Godt nytår til dig :) Jeg glæder mig til at læse med igen på din blog i 2017 og jeg håber inderligt at du får et bedre år i 2017.

    SvarSlet
    Svar
    1. Godt nytår 😀 Åh, ja det håber jeg også.

      Ser frem til, at læse med hos dig også.

      Slet
  2. Glæder mig til at følge dig i 2017- også! ;-)

    SvarSlet
  3. Godt nytår, håber du får et skønt 2017 og at du får lyst tilbage til det sunde. Husk at hos fast i de positive ting..

    Knus <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Også godt nytår til dig søde Jeanette :)

      Jo tak, indtil videre har jeg holdt siden i mandags, så lige nu går det i den rigtige retning.

      Knus

      Slet