mandag den 17. april 2017

The Reading Habits tag

                                                                           (Copyright Sascha Jensen/Livet i dukkehuset)

Jeg blevet tagget af Birgitte fra bachs bøger til, at lege med i The Reading Habits tag, og det gør jeg gerne. Synes det er så hyggeligt :)

1. Har du et bestemt sted til at læse derhjemme? På et tidspunkt holdt jeg meget af, at sidde i min lænestol, men på det sidste er jeg begyndt, at få ondt i nakken når jeg har siddet der for længe, så er på jagt efter en ny med høj ryg. Så pt. sidder jeg mest i min sofa når jeg læser.

2. Bogmærke eller random stykke papir? Helt bestemt bogmærke eller et postkort. En overgang brugte jeg faktisk bare et tilfældigt stykke papir, men er blevet rigtigt god til bogmærker.

3. Kan du bare stoppe med at læse, eller bliver du nødt til at vente til et nyt kapitel/ du har læst et bestemt antal sider? Hvis det er muligt læser jeg til kapitlet er færdig og et nyt skal begynde.

4. Spiser eller drikker du, mens du læser? Har meget tit en kop kaffe eller te stående når jeg læser. Til tider frugt eller andet men ikke hver gang. - Men jeg har tit selskab af den lille fyr på billedet :)

                                                                        (Copyright Sascha Jensen/Livet i dukkehuset)

5. Multitasking. Musik eller TV mens du læser? Ingen af delene. Jeg kan bedst lide at have helt ro omkring mig når jeg læser. En gang var jeg ligeglad og det gjorde mig ikke noget hvis der var baggrundsstøj. Men efter, at jeg har været syg med stress har jeg svært ved, at multitasking i det hele taget og især under læsning.

6. Én bog ad gangen eller flere på samme tid? Jeg har altid gang i mindst tre bøger, som regel i hver sin genre. For så kan jeg læse lige det jeg er i humør til lige netop den dag.

7. Kun læse hjemme eller alle steder? Læser helst hjemme hvor der er ro, men har altid en bog med mig, for man ved jo ikke hvornår der opstår ventetid. Læser nogen gange i bussen til og fra arbejde, men det er ikke altid godt for mig. Er bedre til, at læse i et tog f.eks.

8. Højtlæsning eller stille i dit hoved? Bestemt stille inde i hovedet.

9. Læse du forud eller springer sider over? På ingen måde, det er for mig at snyde, og jeg kunne jeg risikere af gå glip at hele pointen med bogen. 

10. Knække ryggen eller beholde bøgerne som nye? Der bliver knækket ryg! Jeg synes godt man må kunne se, at der bliver læst i bøgerne.

11. Skriver du i dine bøger? På ingen måde, andet end mit navn og det årstal jeg har fået dem.

                                                                                    (Copyright Sascha Jensen/Livet i dukkehuset)

12. Hvem tagger du? Har ikke helt styr på hvem, der har leget med og hvem der ikke har. Men jeg tagger Cecilie fra  Cilles læsesal og Mie fra Mizzepii håber I har lyst til, at lege med.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar