tirsdag den 25. juli 2017

Den hemmelige historie om Twin Peaks af Mark Frost

                                                 (Copyright Sascha Jensen/livet i dukkehuset) 
                                                         
*Reklame*

Titel: Den hemmelig historie om Twin Peaks
Forfatter: Mark Frost
Forlag: Politiken 
Udgivet: 2017
Eksemplar fra: Forlaget
Genre: Roman
Serie: -
Bedømmelse: ★★★★

Velkommen til Twin Peaks!

Mon ikke vi var mange i starten af 90' erne, som sad limet til sofaen når Twin Peaks var på skærmen,  jeg kan huske, at jeg i hvert fald gjorde. Efterfølgende har det dog ikke været en tv-serie, som jeg har tænkt mere på, men da jeg så, at der var kommet en bog om Twin Peaks, bragte det minder op igen. Og jeg måtte bare læse den! - jeg må indrømme, at jeg faktisk ikke husker så meget fra serien, men lidt kom der dog op til overfalden i takt med jeg læste bogen.

Da der bliver fundet nogen mystiske dossier i ved et gerningssted i Twin Peaks skraber det uro hos FBI og agenten TP bliver sat på sagen. Det er nu op til TP, at løse gåden! Gåden om hvor dossiet stammer fra, hvad skete der og hvem er "Arkivaren", som underskriver dossiet? Hvad skete der med agent Cooper og Audrey Horne samt alle de andre i Twin Peaks. 

Bogen er delt op i tre dele. Del et handler meget om hvordan området blev til, livet omkring området og om hvordan Twin Peaks blev til et tømmerområde.

Del to handler om de mennesker, som vi også møder i tv-serien. Vi får i denne del, svar på en masse spørgsmål, som jeg forstiller mig, flere sad med da serien var slut.

Del tre er den del flere brikker falder på plads.......eller gør de? 

Bogen er smuk og en meget sjældne lækkerhed inden for bøger. Den er smækket til med billeder, af avisudklip, notater, protrætter osv. Den er bare så gennemført flot! 

Jeg vil sige, at fordi jeg havde serien så langt gemt væk i hukommelsen, gjorde historien mig til tider meget forvirret og ville ønske, at jeg som minimum havde tjekket de to første afsnit ud inden jeg læste den. Dette er faktisk lidt en opfordring til jer, som gerne vil læse den. 

                                                        (Copyright Sascha Jensen/livet i dukkehuset) 

                                                        (Copyright Sascha Jensen/livet i dukkehuset) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar