lørdag den 16. december 2017

Til døden os skiller af Michelle Richmond

                                                        (Copyright Sascha Jensen/livet i dukkehuset) 

*Reklame*


Titel: Til døden os skiller
Forfatter: Michelle Richmond
Forlag: Klim
Udgivet: 2017
Eksemplar fra: Forlaget
Genre: Thriller
Serie: -
Bedømmelse: ★★★★★★  

"Til døden os skiller’ er en fængslende og overraskende pageturner – hvor rædslen og tvivlen om, hvem der bedrager hvem, bliver større for hver side, der vendes."

Jake og Alice skal giftes, Alice, som er advokat har en klient få dage før sit bryllup, og på en eller anden måde får hun givet ham en invitation. Til brylluppet dukker han op sammen med sin kone og de efterlader en meget mystisk gave som både Jake og Alice er noget nysgerrige på. Problemet er bare, at de ikke kan åbne æsken, det skal de have hjælp til. Så en Vivian dukker op hjemme hos dem og før de får set sig om, har de underskrevet en kontrakt til noget der hedder Pagten. Inden længe er de medvirkende til en masse underlige ting i deres liv og ikke mindst deres ægteskab. Pagten er nemlig et firma, der søger for, at ægtefolk bliver sammen i medgang og modgang eller måske mere til døden dem skiller. Jake og Alice fortryder flere gange deres beslutning, men det er måske ikke så nemt endda at komme ud af Pagten igen. 

Jo flere gange Jake og Alice bryder reglerne i det meget lange minifast der er for Pagten, jo mere går det op for dem hvor grusomt og modbydeligt et medlemskab af Pagten er. De ved ikke længere hvem de kan stole på, kan de stole på hinanden og kan de overhovedet stole på Pagten?

"Til døden os skiller" er en af årets helt store overraskelser, jeg havde kun hørt godt om den og læst gode anmeldelse, men at det var så velskrevet, spændende og fængende havde jeg ikke forstillet mig. Egentlig troede jeg, at jeg skulle læse en thriller med en grundhistorie jeg har læst flere gange før, men nej, den har taget fusen på mig. Der er simpelthen ikke en side hvor der ikke er fart på og om som ikke gør, at jeg lige måtte læse lidt mere. Den er SÅ GOD og plottet er jo genialt! Hele set-uppet grænser til det utroværdige men come on det er simpelthen med til, at jeg som læser blev draget af fortællingen og bare måtte have mere. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar