søndag den 21. januar 2018

Ham og Hun af Carey Heywood

                                                                      (Copyright Sascha Jensen/livet i dukkehuset) 

Eksemplar fra Palatium Books - Udgivet 2017 - Kærlighedsroman - Serie: Him&Her #1- ★★★/6


"Om at forelske sig i sin bedste ven og om at give kærligheden endnu en chance.
Sarah Miller har ikke været hjemme i syv år. Hun troede at hun kunne blive væk for evigt. Det havde hun også kunnet hvis ikke det var for hendes storebrors bryllup. En lille del af hende føler sig endda fjollet for at være blevet væk så længe. Det er jo ikke fordi der er nogen der ved hvad der skete. Bortset fra ham.
Ham. Den mand hun har sammenlignet alle andre med. Ham som har sat barren så højt, at ingen andre mænd efter ham overhovedet kunne konkurrere. Ham der fik hende til at føle at alt kunne lade sig gøre. Ham hun aldrig troede hun var god nok til. Ham, som hun har brugt de sidste syv år på at glemme. Det eneste hun skal gøre er at klare sig igennem den næste uge uden at løbe ind i ham."

Er du til søde kærlighedsromaner, der indeholder en god fortælling, en fortælling om ham og hende, om noget der er sket i ungdommen og som først kommer frem i lyset når hovedpersonerne er voksne, så er "Ham" lige noget for dig. Det er en historie om Sarah og Will, der var bedste venner mens de voksende op. Jo ældre de blev, jo mere forelsket blev Sarah i Will, men tror ikke hendes følelser er gengældt, da Will har en kæreste. Det viser sig dog hurtigt, at han også er hoved kluds forelsket i hende,  og de bliver kærester. Ikke med Will's mors gode vilje, da de kommer for to forskellige samfundslag, men Sarahs familie er glade. En aften hvor de unge mennesker er til fest, sker der en episode, som jo så er den, der gør at Sarah ikke har været hjemme i syv år. Og langsomt bliver der lukket op for årsagen jo længere man kommer i fortællingen.

Det er en fin kærlighedshistorie, der har det den burde indeholde, desværre følte jeg flere gange, at  jeg havde læst historien før, så jeg blev aldrig hel vild med den. Jeg synes den mangler lidt dybe i de forskellige personer, jeg får ikke nok ud af dem til, at blive blæst omkuld af fortællingen. Dog synes jeg, at Sarah og Will klæder hinanden og gør bogen lidt mere interessant i længden, men der skal altså mere til før jeg kan holde mig fanget.  

Jeg vil anbefale bogen til et yngre publikum, som godt kan lide en god og fin kærlighedsroman. 

Eksemplar fra Palatium Books - Udgivet 2017 - Kærlighedsroman - Serie: Him&Her #2- ★★★/6

"Om at blive forladt og om at give kærligheden endnu en chance.
“Der var ikke noget at gøre. Jeg følte mig brændemærket under huden af en pige, der forsvandt uden at sige farvel.”
Vi kender historien som HUN oplevede den. Men hvordan var det egentlig for ham?
Will’s liv blev smadret for øjnene af ham da HUN tog afsted. Han forstår ikke hvad der skete og hvorfor HUN tog afsted. I stedet må Will vaklende finde en måde at fortsætte sit liv, at finde ud af at eksistere uden hende, mens han prøver at acceptere at det er sådan det må være.
Syv år senere dukker HUN op i hans liv igen. Han har en uge til at gøre hende til sin igen. Ikke alle får en chance til i kærlighed og Will er stålsat på aldrig at miste hende igen."



Lige som med HAM er "HUN" en rigtig fin kærlighedshistorie, i denne får vi Will's synspunkter på hvad det var der skete den gang for syv år siden, da Sarah forsvandt ud af hans liv. I denne er det rart, at Will også kommer til og løser op for hvordan han havde den gang. Men ellers er der ikke noget nyt i historien før omkring de sidste 50 sider, hvor historien tager fat på næste kapitel i deres nye fælles liv. 

Igen er det en rigtig fin kærlighedshistorie, men da jeg bare har læst HAM kunne jeg godt have undværet HUN - og ligesom jeg skrev i min anmeldelse af HAM, så kedede jeg mig op til flere gange og havde meget svært ved, at holde mig fanget. Desværre var det også med til, at jeg heller aldrig blev hel vild med denne.

Jeg vil anbefale bogen til et yngre publikum, som godt kan lide en god og fin kærlighedsroman. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar