lørdag den 12. maj 2018

Stormen af James Lilliefors

                                                          (Copyright Sascha Jensen/livet i dukkehuset) 

Eksemplar fra HarperCollins - Udgivet 2018 - Krimi - Serie: Bowers&Hunter - ★★★/6

"Præsten Luke Bowers bliver hurtigt klar over, at Susan Champlain ikke er som de andre turister i Tidewater County. Susan opsøger ham og fortæller, at hendes mand har truet med at få hende til at ”forsvinde” på grund af et foto, hun har taget. Besøget gør Bowers så urolig, at han nævner det for sin veninde, politikommissær Amy Hunter.

Samme aften finder man Susan død på stranden. Hunter og Bowers sætter sig for sammen at finde ud af, hvilken hemmelighed Susans foto gemmer. Sporene i efterforskningen leder dem til en række uopklarede mord, til magtfulde kriminelle og til det forsvundne Rembrandt-maleri: Stormen på Genesaret sø. Men samtidig risikerer de at blive morderens næste mål …"

Susan er på ferie med sin mand, men hun virker ikke glad synes Bowers, som er byens præst, og han opfordre hende til, at komme forbi til en snak op til flere gange. Men Susan tager ikke umiddelbart i mod tilbuddet, men en dag dukker hun uventet op og afslører en del ting, som kommer noget bag på Bowers. Han går til Hunter for, at få et råd til hvordan han kommer videre med den viden han nu sidder inde med. Da Susan findes død bliver der rippet op i en del gamle sager, som indeholder både mord og kunstværker, der er blevet stjålet og aldrig er dukket op igen. 

Umiddelbart er det et dejlig gensyn med Bowers og Hunter, men jeg blev faktisk en smule skuffet. Jeg havde set frem til, at møde dem igen men fortællingen kedede mig flere steder og jeg synes plottet var alt for nemt af regne ud. Men når det er sagt, så synes jeg til gengæld, både Bowers og Hunters privatliv blev udfoldet mere og det var rart, jeg glæder mig til, at læse næste bog i serien for, at se hvor James Lilliefors fører de to hovedpersoner hen. 

Jeg vil anbefale bogen til dem, der har læst etteren og gerne vil læse videre, men også til jer andre, som gerne vil læse god krimi, men start med "En særlig form for ondskab" først. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar